De gemeente Tilburg gaat de Universiteit van Tilburg € 152.830,50 betalen voor het verplaatsen van de serverruimte. In een nota aan het de raad schrijft het college: “In de huidige situatie beschikken wij als gemeente over twee ICT serverruimten, een in SK1 (in de kelder) en een in SK2 op de tweede etage. In september 2012 is duidelijk geworden dat de renovatie van SK1 dermate ingrijpend is dat de serverruimte niet gehandhaafd kan worden. De renovatie van SK2 is minder ingrijpend, waarbij het vooralsnog technisch wel mogelijk is de serverruimte te handhaven.”
“Voorstel is om samen met de Universiteit van Tilburg een ruimte te delen voor het uit huis plaatsen van de serverruimte in SK1 en de serverruimte in Sk2 te handhaven. Een specifiek collegebesluit is noodzakelijk vanuit het aanbestedingsrecht.”
Het volgende besluit is daarbij genomen. “Kennis te nemen van samenwerking met de UvT om gezamenlijk de voorzieningen voor een ICT serverruimte te delen. en 2. Anders dan de gebruikelijke meervoudig onderhandse aanbesteding te besluiten tot een enkelvoudig onderhandse gunning aan het UvT voor het bedrag van de investering te weten € 152.830,50.”
Het is niet duidelijk waaruit de kosten van meer dan 150.000 euro bestaan.