De VVV’s in Brabant hebben een overeenkomst getekend waarin zij afspreken om samen te gaan werken met marketingbureau ‘VisitBrabant’, om zo meer bezoekers naar Brabant te trekken, die hier langer zullen blijven en dus ook meer zullen besteden.
De gezamenlijke VVV’s in Brabant gaan hun netwerk inzetten om alle ondernemers in de vrijetijdssector van Brabant te betrekken bij VisitBrabant. Directeur Bart de Boer: “We willen in Brabant 30.000 extra banen creëren binnen de vrijetijdssector. Dat kan alleen wanneer er een beweging op gang komt waar alle tienduizenden Brabantse leisure-ondernemers van profiteren.” VisitBrabant streeft naar verhoging van de toeristische bestedingen van 5,3 miljard naar 6 miljard euro in 2020. De werkgelegenheid in Brabant stijgt dan met 30.000 naar 130.000 banen. Daarmee is de vrijetijdssector cruciaal voor de werkgelegenheid in Noord-Brabant.
VisitBrabant is een marketingorganisatie die intensief met de Brabantse vrijetijdssector samenwerkt. De organisatie is in 2014 ontstaan vanuit Vrijetijdshuis Brabant. Vanaf augustus 2014 vestigt VisitBrabant zich in de voormalige leerfabriek Koninklijke Verenigde Leder (KVL) in Oisterwijk.
VisitBrabant bouwt op dit moment aan een interactieve, nieuwe Brabant-brede website om bezoekers bij de hand te nemen bij hun bezoek aan Brabant. De VVV’s stellen hun data van evenementen en activiteiten beschikbaar om deze website van informatie te voorzien. Kwartiermaker van VVV Brabant, Wim Renders: “We moeten het voor de bezoeker zo helder, eenvoudig en aantrekkelijk mogelijk maken. Daarin maakt samenwerking op de verschillende niveaus het verschil.” Half september zal de nieuwe website met alle toeristische informatie over Brabant klaar moeten zijn.
(Bron: Vrijetijdshuis)