Een mooie beloning voor Autoshop de Tijger aan de Gasthuisring. De website Vergelijk.nl riep de zaak uit tot Winkel van de Maand. Donderdag 27 augustus werd aan eigenaar Rein van Dooren het certificaat uitgereikt dat bij deze titel hoort.
Autoshop de Tijger in Tilburg ontving de prijs, omdat zij volgens Vergelijk.nl als eerste de stap durfde te zetten om zich online in prijs- en productvergelijkingen te presenteren. De site heeft een platform gelanceerd waarop te zien is welke winkel in de buurt een product op voorraad heeft.
CDA-wethouder Erik de Ridder overhandigde Van Dooren het certificaat en prees ‘de mooie uitstraling’, die de winkel naar zijn mening heeft gekregen.
“Daarnaast heeft de zaak – in de Spoorzone – een gouden locatie, een cruciale plek voor de stad. De klassieke retail staat onder druk en daarom is het hard nodig dat ondernemers de mogelijkheden van de nieuwe tijd benutten. Laat de prijs een aansporing zijn om door te gaan.”
Van Dooren feliciteerde in zijn dankwoord ook zijn medewerkers. “Ik doe het echt niet alleen.”
Offline en online shoppen gaan steeds meer samen nu offline-winkels zich online kunnen presenteren.
Volgens Van Dooren vragen klanten van de webwinkel vaak naar de fysieke winkel. “De webwinkel vergemakkelijkt de aanschaf van producten vanuit huis, maar klanten willen de producten ook voelen, ruiken en vasthouden.”
De consumenten die online prijs- en productinformatie opzoeken, maar graag de winkel in de buurt bezoeken voor een dienst of aankoop, kunnen nu terecht bij Vergelijk.nl. Volgens Deloitte zijn consumenten die via de digitale weg in contact komen met de retailer, loyaler en kopen zij doorgaans meer dan andere consumenten.